۱. از منطقه امن خود خارج شید

واسه پروژه های جدید داوطلب شید. با این کار مهارتای تازه ای یاد می گیرین. البته علایق و سلایق خود رو فراموش نکنین، ولی جدا از اینکه حمایت از خواستهای داخلی تون، بعضی وقتا به بعضی وقتا خود رو به رقابت بکشین و در اتاقک امن و بی خطر عادات و وظایف معمولی خود اسیر نشید. مثلا واسه سخنرانی یا ارائه های موجود در سازمان داوطلب شید. با این کار اعتماد به نفس به شکل زیادی رشد می کنه.

۲. چشم اندازی از آرزوهایتان داشته باشین

چیجوری در محیط کار اعتماد به نفس داشته باشیم؟  آموزشی

دوست دارین چیجوری باشین یا چه پست و شغلی داشته باشین. به خیالات و آرزوهایتان سروسامان بدین. گلف بازان همیشه قبل از ضربه، به توپ و موقعیت اون پس از ضربه فکر می کنن و با تصور حرکت توپ، درک بهتری از نوع ضربه کسب می کنن. واسه رسیدن به موقعیت دلخواه و کسب اعتماد به نفس لازم واسه اون، باید بتونین چشم انداز مناسبی از اون در آینده داشته باشین. مثلا واسه اینکه مدیر موفقی بشین، خود رو در اون موقعیت تجسم و سعی کنین مثل مدیران لباس بپوشید، حرف بزنین و رفتار کنین.

۳. مهارتای خود رو آزمایش و بررسی کنین

روراست باشین و مهارتای خود رو بنویسین و همیشه در سعی باشین مهارتای خود رو پیشرفت بدین. ببینین محیط کاری تون به چه تواناییایی احتیاج داره و سعی کنین اولین نفر در کسب اون ویژگیا و تواناییا باشین. با کسب مهارتای متفاوت حتی فکر پرسشی مثل «چیجوری در محیط کار اعتماد به نفس داشته باشیم» هم به ذهن تون خطور نمی کنه. اریکا دوآن (Erica Dhawan)، مدیر عامل شرکت کاتنشال (cotential)، در نشست گذشته رهبری و مدیریت بانوان، به اهمیت هوش ارتباطی یعنی ترکیب افراد، شبکه ها، قوانین و فرایندهای جور واجور واسه موفقیت بیشتر پرداخته. پس واسه اینکه بدونیم چیجوری در محیط کار اعتماد به نفس داشته باشیم، باید مهارتای جور واجور رابطه با افراد، باخبر شدن از قوانین و… رو در خود پیشرفت بدیم.

۴. محیط مناسب رو خودتون ایجاد کنین

وقتی محیط کار دلخواه شما نیس و لیاقتاتون خوب دیده نمی شه، سعی کنین با افرادی مثل خودتون رابطه برقرار کنین و با اونا تیم مخصوص به خودتون رو بسازین. در محیطی که ایجاد می کنین، ویژگیا، مهارت ها و صلاحیتاتون بهتر نمود پیدا میکنه و بقیه هم جذب شما می شن. اما در محیطی که ایجاد می کنین، راستی رو از یاد نبرین، در این صورت افراد مثل با سرعت به طرف تیم شما مایل می شن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   چیجوری در محیط کار با بقیه رابطه برقرار کنیم؟

۵. از محیط، اعتماد به نفس دریافت کنین

چیجوری در محیط کار اعتماد به نفس داشته باشیم؟  آموزشی

افرادی که می تونن با مدیریت بروکراسی بیشتر از حد، تصمیمای سریع بگیرن، اعتماد به نفس بالایی در محیط کاری کسب می کنن. طبق تحقیقای گذشته، ۶۲درصد از رهبران کار و کاسبی فکر می کنن حجم بالای پیچیدگیا در فرایندهای عادی سازمانی، مانع کارکرد مؤثر و بهره وری می شه. این یعنی بهترین فرصت واسه کارمند، تا با یافتن سهمی در کاهش این پیچیدگیا، جایگاه مناسبی پیدا و اعتماد به نفس و جربزه بیشتری از محیط دریافت کنه. واسه کمک در امور نفس گیری که سرعت فرایندها رو می کاهند، می تونین خود رو به عنوان یک حلال مشکلات معرفی کنین. این عنوان جدید به شما اعتماد به نفس فوق العاده ای تزریق می کنه.

چیجوری در محیط کار اعتماد به نفس داشته باشیم؟  آموزشی

۶. اون قدر تقلید کنین تا یاد بگیرین

چیجوری در محیط کار اعتماد به نفس داشته باشیم؟  آموزشی

در داستانای کودکانه، معمولا جغد دانا به بقیه حیوانات جنگل گوشزد می کنه، شما پردل و جرات تر، قوی تر و باهوش تر از چیزی که فکر می کنین، هستین. این حرف صحیحه و واقعیت داره. شما لیاقتای زیادی دارین، فقط باید این تواناییا و لیاقتا رو بشناسین و کشف کنین. به خودتون اعتماد کنین، با ترس هاتون روبه رو بشین و از شکست نترسین. جلو برید و اعتماد به نفس خودتون رو بیشتر و بیشتر کنین.

۷. همون کسی بشین که آرزویش رو دارین

واسه چیزی که آرزو دارین، سعی کنین. هیچی مانعی واسه تغییر شما نیس. عمر کوتاه تر از اینه که دست روی دست بذارین و تنها به آرزوهایتان فکر کنین. باید عمل کنین و نهراسید. در این راه بهتره از یک دوست کمک بگیرین؛ دوستی که اونم خواهان تغییره. با این کار انگیزه بیشتری پیدا می کنین و می تونین همدیگه رو نظارت و کنترل کنین. نقاط مثبت و منفی هم رو به همدیگه بگید و همدیگه رو تشویق کنین.

اگه بدونیم چیجوری در محیط کار اعتماد به نفس داشته باشیم، نصف راه موفقیت شغلی رو طی کردیم. اعتماد به نفس باعث می شه هم از دید حرفه ای رشد کنیم و هم اوقات بهتری در بین همکاران و محیط کاری تجربه کنیم.

منبع : entrepreneur.com

 


دسته‌ها: آموزشی